Przed dziesięcioma laty rozpoczęliśmy dialog o sprawach polskich z młodą Polonią i tą młodzieżą, która kiedyś wyemigrowała za granicę. Był to rok 30- lecia rejestracji Niezależnego Samorządnego Związku Zawodowego „Solidarność”. Prosiliśmy wtedy, aby uczestnicy Konkursu zebrali rodzinne wspomnienia, jak ich bliscy, żyjący poza granicami, walczyli o wolną Polskę.
Kontynuujemy Konkurs proponując:
DLA UCZNIÓW
W roku 2019 chcemy do udziału w Konkursie zaprosić wszystkich dotychczasowych uczestników i tych, którzy go dopiero poznają.
Proponujemy temat, który przede wszystkim zaangażuje Wasze emocje i uruchomi wyobraźnię. Pozwoli to subiektywnie, przez Wasze polskie „okulary”, spojrzeć na różnie odczuwane barwy i odcienie polskości.
To z kolei pomoże udzielić sobie samemu szczerej odpowiedzi na pytania: Dzięki komu zacząłem czuć się Polakiem?, Kto lub co sprawia, że chcę umacniać polskość? A może dzięki komuś lub czemuś poczułem dumę z faktu przynależności do Narodu Polskiego?
Z całą pewnością dom rodzinny, polska szkoła, polski Kościół mają ogromny wpływ na określenie i wzmacnianie waszej tożsamości narodowej. Chcemy poznać prawdziwe opinie dziewcząt i chłopców co sprawiło i co sprawia, że czujecie się Polakami, zachowując szacunek dla kraju, w którym żyjecie? Interesują nas spostrzeżenia, kto i co motywuje Was do zainteresowania się polską historią i współczesnością.
Prace należy nadsyłać do 3 marca 2019 r.
DLA NAUCZYCIELI
Znać język to poznać słowa i zasady łączące słowa w większe logiczne całości. Reguły opisujące system językowy nazywamy regułami gramatycznymi. Każdy nauczyciel wie, że uczenie słownictwa jest zajęciem wdzięcznym, a gramatyki nudnym, ale przecież ogromnie potrzebnym.
Proponujemy przygotowanie konspektu 45-minutowej lekcji poświęconej wybranemu problemowi gramatycznemu na przykład: czasowniki ruchu, funkcje aspektu czasownika, oboczności samogłosek czy spółgłosek w deklinacji rzeczownika i przymiotnika lub innym problemom gramatycznym, którymi należy zająć się z uczniami poziomu B1 i B2, średnio zaawansowanego.
Wokół głównego tematu konspektu podporządkowujemy inne elementy lekcji to jest czytankę, najlepiej adaptowany tekst literacki, gry edukacyjne, ćwiczenia w mówieniu itp. Rzecz w tym, aby wszystkie materiały dydaktyczne służyły wzmacnianiu, utrwalaniu i wdrażaniu jednostki gramatycznej, będącej celem lekcji.
Konspekty należy przesyłać do dnia 3 marca 2019 roku
http://wspolnotapolska.org.pl/wiadomosci
Komentarze
Artykuł przeczytało 1 973 Czytelników